Vi har fornøjelsen at kunne byde velkommen ombord til Tom Wismann i Snekkersten Skotterup Sejlklub. Tom er 65 år og bor i Snekkersten og som ivrig cyklist har han ofte lagt ruten forbi Snekkersten Havn. Fra maj bliver det ikke blot på visit, men med en fast tilknytning til sejlklubben som medhjælper.

Tom Wismann’s maritime karriere startede i Hellerup sejlklub i juniorbåd. Fagligt er Tom uddannet som maskinmester og har i mange år været aktiv i Marinehjemmeværnet. Som værnepligtig var Tom maskingast ombord i inspektionsskibet FYLLA i Nordatlanten.

Erhvervsarbejdet startede på Helsingør Værft med efterfølgende virke i miljøfirmaet dk-Teknik i København med miljømålinger på forskellige typer af industrianlæg i Danmark og noget i udlandet.

Tom har siden slutningen af 1990erne lagt sine skibsinteresser i egen lille miljøniche med fokus på miljøforhold omkring skibsmotorers luftforurening. I tre år blev det endnu mere miljørigtigt som forretningsfører for skoleskibet GEORG STAGE.

I dag er Tom Wismann selvstændig med eget firma, hvor han skriver og udgiver bøger om Marine- og fæstningshistorie og holder foredrag for oplysningsforbund og dertil også fungerer som rejseleder på dedikerede emnerejser.

Vi glæder os til samarbejdet med Tom Wismann.

Sven Riber, formand