7. december 2022

Dansk Sejlunion har idag offentliggjort, at vores egen 49’er-sejler Frederik Melbye sammen med sin makker Gustav Aasholm-Bradley er blevet optaget på det danske udviklingslandshold i 2023.
Stort tillykke til dem og til ungdomsafdelingen i Snekkersten Skotterup Sejlklub med at have nået en ny milepæl.

Trine Sand Skjøldberg er sammen med Anja Ragan Melbye

4. september 2022

Youth Sailing World Championship 2022/10-16 juli i Den Haag

🌍Ungdoms VM 2022 afgjort🌍
🇩🇰💪⛵Frederik og Gustav er nu 10. bedste ungdomsbesætning i 29er i verden💪🇩🇰⛵. At sejle i en fleet med kun den stærkeste besætning fra hvert land (24 lande), og selv være dem der repræsenterer Danmark har været en vild oplevelse🇩🇰😳🥳.
Frederik og Gustav vidste at det ville blive svært, mem de præsterer at blive nr 10 kun 2 point fra 8. pladsen og 6 point fra 6. pladsen i et meget tæt felt💪😁⛵🇩🇰. Virkelig en flot præstation af de to gutter🤗🎊🙌

Youth Sailing World Championship 2022

Et dansk hold har netop deltaget i åbningen af 2022 udgaven af Youth Sailing World Championship. Populært kaldet YSWC.
YSWC er en af World Sailings absolut største events og det er den største U-kategori event i sejlsport med 550 U-19 deltagere fra mere end 63 nationer til start.
Danmark stiller – næsten vanen tro – i fire discipliner; 29´er Men & Women samt i ILCA6 Men & Women (tidligere Laser Radial). Holdet består af følgende:
Anne Haubjerg, Aarhus Sejlklub &
Katja Visby Svendsen, Aarhus Sejlklub, begge 29´er Women
Gustav Aasholm-Bradley, Hellerup Sejlklub &
Frederik Melby, Snekkersten Skotterup Sejlklub
Annelie Friis Jensen, Fredericia Sejlklub &
Frederik Jensen, Fredercia Sejlklub, begge i ILCA 6, hhv Women & Men.

Renée van Naerssen 3. juli 2022

Vi har 5 besætninger der deltager i EM 29’er i Rungsted🇩🇰💪😃 Stævnet varer 6 dage 😅⛵️🌊 I dag er dag 5. Se vores unge helte in action med stort tak til Sailing Pics som altid fanger de mest fantastiske øjeblikke😎🤩🥰
Lidt billeder fra stævnet når jeg har pusterum fra at råbe lungerne ud af de små pus.
Alt i alt super godt vejr trods en dodgy vejrudsigt der lovede meget let luft. Udfordrene med store vindforskelle og nogle drej der kunne vende op og ned på feltet. Trods dette var der nogen der formåede at leverer stabile sejlserier over 5 sejladser der ultimativt var nøglen på en dag hvor mange sejlede i en elevator.
Tak for godt stævne
//Coach Stefan

🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊

Se mere på FB siderne

9. maj 2022 i Aarhus / Anja Melbye skriver

⛵️🇩🇰SNEKKERSTEN-SEJLER UDTAGET TIL VM 2022⛵️🇩🇰
Her en update fra 29er-banen ved Spring Regatta i Århus denne weekend🤓.
Vi var afsted med 3 stk 29’ere med sejlere fra Snekkersten – Niklas og Marius, Bertram og Jonathan samt en mix besætning med Gustav fra HS og Frederik.
Stævnet var udtagelse til ungdoms VM i Holland i juli måned, hvor hvert land, ligesom til OL, kun er repræsenteret af én drenge- og én pigebesætning, så der var rigtig meget på spil for vores sejlere🤩😬.
Efter lørdagens 5 sejladser, lå vores sejlere nr. 3-4 og 5 med 3 point op til de førende, så alt var åbent til søndagens 6 afgørende sejladser😱.
Det blev en rigtig gyser, da Frederik og Gustav sejlede sig op og dystede direkte om pladsen til VM med en århusiansk besætning, og hver sejlads kunne blive den afgørende. Der var ikke plads til fejl🧐!
Med en serie på 3-2-1-1-1-3 gik Frederik og Gustav forbi århusianerne og vandt hele stævnet, og hermed udtagelsen til YSWC (Youth Sailing World Championship) 2022🥳🤩 👊⛵️.
Kæmpestort tillykke til vores mix-besætning Snekkersten/Hellerup med udtagelsen🏆🥇🤩🥳
Blandt de deltagende drenge-besætninger endte Bertram/Jonathan som nr. 3 og Niklas/Marius som nr. 4, og hermed gjorde Snekkersten sig tydeligt bemærket i det jyske🤓! Rigtig godt kæmpet drenge👊⛵️🇩🇰

C-B-A sejlerne var også til Spring Regatta i Aarhus

8. maj 2022
4 rigtig seje C plus sejlere var i weekenden til Århus Spring regatta som var årets første to dags stævne. Bilerne blev pakket torsdag aften og fredag eftermiddag var det afsted med optimistjoller og følgebåde. ⛵️🛥☀️
Det blev en hård og lærerig weekend hvor lørdagen bød på hård vind som betød at alle fik lavet kæntringsøvelser. 😝😫 Søndag var der lidt mindre vind så her gav alle fire den fuld gas. 💪🏻☀️ håber at flere C sejlere med familier vil med på tur næste gang.
Den sidste beretning fra weekendens stævne kommer fra banen med A og B sejlere.
Her var SSS repræsenteret med en sejler i begge rækker.
Forholdene var svære på en bane som var præget af hård vind og kraftig sø.
Hannah kæmpede bravt i B rækken og fik hevet en flot 9 plads hjem i de svære forhold.
Max deltog i sit første A stævne. Han fik en masse erfaring med hjem og en oplevelse af hvordan det er at konkurrere med de bedste i Danmark.
Stærk moral og vilje af begge vores sejlere
💪🏼💪🏼💪🏼😁⛵️⛵️💪🏼