Tusind tak for et super godt stævne. Vildt med 61 startende både, og hvor er det bare fantastisk at se ALLE dem fra vores lille klub, som gav en hånd med og gjorde det hele til en succes. Og så fik Bertram (2. plads hos C) og Marius (6. plads hos C) – deres sidste pind og er dermed B-sejlere. KÆMPE tillykke til dem!!! Nu er vi fem B-sejlere og der jo helt fantastisk.

Jyske Bank Tune-Up Cup
22. maj 2016

Invitation til Jyske Bank Tune-Up Cup 2016 søndag den 22. maj

Snekkersten Skotterup Sejlklubs ungdomsafdeling inviterer til kapsejlads søndag den 22. maj. 2016 for Feva XL, 29’er, Zoom 8, A, B og C-optimister.
Stævnet er tænkt uformelt med fokus på at det skal blive en dag med god stemning, og gode kapsejladser med plads til både de mindre rutinerede sejlere og de mere øvede. Vi afslutter dagen med lidt let mad og en is til sejlerne mens der slappes af efter dagens sejladser

Program:

Kl. 08.00 Registrering (sejlads bestemmelser findes på hjemmesiden)

Kl. 09.00 Skippermøde ved klubhuset

Kl. 09.55 Varselssignal for første sejlads

Kl. ??.?? Frokost på land

Kl. 15.00 Der gives ikke varselssignal efter dette tidspunkt

Kl. 16.00 Præmieoverrækkelse ved klubhuset

Tilmelding på: https://sssejlklub.nemtilmeld.dk/1/

Der sejles efter de i kapsejladsreglerne definerede regler inkl. Skandinavisk Sejlerforbunds og Dansk Sejlunions forskrifter. Desuden gælder “Tilladelse til kapsejlads uden krav om gyldigt klassebevis for Optimistjoller”.
Da der skal være plads til de urutinerede sejlere, vil det være tilladt for følgebåde at bistå de bagerst liggende både (kun C-optimister) med gode råd og lidt hjælp. Følgebådene fra Snekkersten Sejlklub vil bistå med dette for at tilsikre at alle kommer med rundt. Der er slæbested i havnen med mulighed at søsætte følgebåde fra landvejstrailer.