Michael Melbye er formand for ungdomsafdelingen og også klubkoordinator for sejlsport i samarbejdet med Helsingør Kommune og Snekkersten Skotterup Sejlklub.

Information for nye sejlere og deres forældre:
  • For at sejle skal du være medlem af sejlklubben. Du kan begynde fra du er ca. 9 år.
  • Du skal kunne svømme.
  • Som begyndersejler vil der være teoriundervisning og introduktion til jolle og øvrigt udstyr samt kæntringsøvelse i svømmehallen.
  • Som begyndersejler kommer du på vandet i egen jolle fra sæsonstart i april. Sejlads er alle tirsdage fra kl 17 til 20 frem til sommerferien. Vi starter op igen efter sommerferien og sejler frem til efterårsferien.
  • Vi aflyser aldrig – uanset vejret – FOR sejlads er meget andet end det at sejle i en jolle på vandet. Der er teori, om udstyr, binde knob og lege.
  • Som forældre er det vigtigt at være til stede og at deltage aktivt. En stor del af sejlklubbens aktiviteter er baseret på frivillighed.
  • Børnene er i gode hænder – trænerne er uddannet til at undervise børn gennem Dansk Sejlunion og de har alle stor sejlererfaring.
  • Har du spørgsmål, så kontakt én af trænercheferne: Anja Melbye (tlf  23820403) eller Renée van Naerssen (tlf  60729930).
  • Du kan også maile til snekkerstenskotterupsejlklub@gmail.com