Årsplanen 2019 i Smakkelauget

Det startede som sjov og ballade i 1969, men blev hurtigt en alvorlig sag at bevare de gamle fiskerjoller, smakkejollerne med deres specielle sejlføring. Foreningen til spydstagens forevigelse fejrer i år 50 års jubilæum. Her er portrættet af foreningen og de mennesker der var med til at oprette en forening der i høj grad er med til at bevare en kultur arv.

Se filmen, som er produceret af Ronald Andersen :

16. april Årsmøde i Smakkelauget
28. april Kl. 8.00 Kølbåde i vandet, kl.13.00 Standerhejsning og kl.16.00 SSS Ordinærgeneralforsamling
4. maj Første hold smakkejoller i vandet
7. maj Første tirsdagssejlads for de joller der holder tæt 🙂 og grill i Snekkersten
11. maj Vi giver en hånd med ved Havnens arbejdsdag
14. maj Første tirsdagskapsejlads starten gå kl. 18:30 ved mærket mellem Snekkersten og Espergærde info. følger.
26. maj Skotterupsejlads om Flügger Cup vi starter i Espergærde kl 10 – se sprydstagen.dk
15.-16. juni FtSF 50 Års jubilæum holdes i Snekkersten – se sprydstagen.dk
11. juli kl 13-16 Store Stranddag på Skotterup Strand med Smakkejollerne trukket op på stranden
10. august Smakkeregatta og sejlads med gæster ved Snekkersten Havnefest
24. august kl 10-16 Sundtoldmarked i Helsingør, vi møder op med joller i Kulturhavnen og sejler med gæster.
7.-8. september Pokalsejlads – VM i smakkesejlads hos Humlebæk havn. Vi sejler samlet til Humlebæk lørdag meget tidligt!!!
16. september Fiskerlaugets fiskekonkurrence. Måske er det i år du melder dig og deltager med din jolle.
28. september Afriggersejlads med start i Espergærde Havn kl 10.00
28.oktober Standernedhal og vi aftaler dato for hvornår smakkerjollerne hales på land
Se flere detaljer på sprydstagen.dk
Tirsdagssejladser afholdes mellem Espergærde og Snekkersten fra maj til september. Mødetid kl. 17.00. Afsejling kl. 18.00 Gæster er velkomne.

Kontaktperson i Snekkersten: Mette Brask, tlf.: 60 58 11 38. Kontaktperson i Espergærde: Nils Andersen, tlf.: 28 40 74 20.

Grillaften efter sejladser hver 1. og 3. tirsdag i måneden. Medbring selv mad til grillen. Der vil være blus på grillen følgende aftener kl. 20.00 maj-august.

Kapsejladserne mellem Espergærde og Snekkersten sejles når der ikke er grill aften. Kapsejlads START: Starten går kl. 18.30 Kapsejlads BANE: udlægges mellem Espergærde og Snekkersten.