Brug af masteskuret

Masteskuret har hidtil været låst af, da det har været brugt til SUP-aktiviteterne. Men nu er det tømt for SUP-udstyr og vores master kan igen komme på plads.

Husk at der kommer mange master i masteskuret, så sørg for at din mast, bom og forstag til rullesejl fylder mindst muligt.

Husk også at sætte seddel på din mast, bom, spilerstage og rulleforstag med oplysninger om dit navn, bådens navn, havnepladsnr. eller medlemsnummer. Samt at skrive dig på listen som hænger lige indenfor døren til masteskuret.

Reglerne for brug af masteskuret er de samme:

1. Masteskuret må benyttes af alle, som har en havneplads eller er medlem af sejlklubben mod at betale et gebyr for opbevaringen.
  2. I vinterhalvåret må masteskuret kun anvendes til opbevaring af master, bomme, spilerstager og forstag til rullesejl.
  3. Masten må kun opbevares med løbende rig i masteskuret. Stående rig, sallinghorn, strut, diamant, antenner, radarantenner, radareflektor etc. skal være fjernet før masten placeres i masteskuret.
  4. Løbende rig skal snøres fast om mast. Skøder skal fjernes fra bomme. Mast må gerne pakkes ind.
  5. Masten skal placeres på de vandrette hylder. Placer masten så den fylder mindst mulig. Tænk på ham der kommer efter dig.
  6. Forstag til rullesejl kan med fordel placeres oppe i tagkonstruktionen.
  7. Der må kun hænges master op tagkonstruktionen efter aftale med et bestyrelsesmedlem.
  8. Du skal sætte et manillamærke eller anden mærkning på din mast, bom, spilerstage og forstag til rullesejl i den ende der vender mod døren med oplysning om dit navn, bådens navn, havnepladsnr og skriv dig endvidere på listen, der hænger ved døren.
  9. Hvis en mast placeres i masteskuret uden korrekt mærkning, opførelse på sedlen ved døren eller ovenstående punkt 3 og 4 (om afrigning) vil der blive krævet dobbelt masteopbevaringsleje.
  10. Hvis ejeren af masten ikke kan identificeres, kan sejlklubbens bestyrelse foranledige at masten fjernes og placeres uden for masteskuret.

Sejlklubbens bestyrelse