Onsdagsaftener er en succes
Seniorer i gang
29. januar 2016

Juniorsejlere i Dubai

Trods vinterens komme, er der fortsat masser af aktivitet på havet.  Snekkersten Skotterup Sejlklub har masser af træninger og stævner i øjeblikket.

Midt i december var Snekkersten Skotterup Sejlklub flot repræsenteret til KDY Rungsteds Julestævne med fire sejlere. Det blev til en flot førsteplads til Kristoffer Stahl i Optimistjolle B/C feltet, da han fik topplaceringer i alle dagens gennemførte sejladser. Stævnet var en afslutning på et vintertræningsforløb, som de fire sejlere har deltaget i – en forberedelse til de kommende stævner i løbet af vinteren.

Tre sejlere fra Snekkersten Skotterup Sejlklub er netop sammen med deres forældre rejst til Dubai for at deltage i stort internationalt stævne. De forventes hjemme igen 27/12.

I alt seks sejlere fra Snekkersten Skotterup Sejlklub skal sidst i marts 2016 deltage i stort internationalt stævne på Gardasøen i Italien.

Det har været utrolig lærerigt at træne med sejlere fra andre klubber, og vi holder vores sejlfærdigheder vedlige igennem vinteren, siger 11-årige Annabell Valeur Olsen.

Nu kan de unge sejlere holde en velfortjent juleferie og være stolte over de fremskridt, som de har opnået ved at være vedholdende med deres træning. Selvom det har været koldt sidst på året, så har de overgået alle mine forventninger, supplerer træner Martin Bjørk-Olsen.

SSSKDY

Fra højre: Træner Martin Bjørk-Olsen, Frederik Regan Melbye, Bertram Radich, Annabell Valeur Olsen, Kristoffer Stahl.

Hvis der er nogen børn, som kunne tænke sig at lære at sejle optimistjolle, så starter der et begynderhold op i Snekkersten Skotterup Sejlklub i uge 8.