Snekkersten-sejlere muliggør ny idrætslinje!

Fredag den 19. januar 2018 var en stor dag for Snekkersten Skotterup Sejlklub.

Seks af klubbens ungdomssejlere fik positivt svar på deres ansøgning om optagelse på Helsingør Kommunes Idrætslinje. I alt blev otte sejlere optaget på idrætslinjen – de sidste to kender vi ganske godt, da de har dobbelt medlemskab i HAS og SSS.

Juli 2018 – NYHED

Vi er stolte og super tilfredse med at kunne annoncere, at vor sejlklub har forhandlet en rammeaftale på plads med Hensingør kommune vedrørende talentudvikling indenfor sejlsporten. Læs her udpluk fra samarbejdsaftalen

Tirsdagen forinden var de otte sejlere og deres forældre samt to sejlere, der allerede går på idrætslinjen, samlet i vores klubhus til et møde med Allan Jørgensen (elitekoordinator på Helsingør Kommunes Idrætslinje), Nicolas Brandt Hansen (klubkonsulent i Dansk Sejlunion) og Michael Melbye (formand for SSS Ungdomsafdeling). Formålet med mødet var at drøfte perspektiver for at skabe et talentmiljø for sejlerne i samarbejde med de lokale sejlklubber og DS. Det helt nye er, at der på idrætslinjen bliver oprettet disciplinspecifik træning i sejlsport – med mulighed for morgentræning på vandet, samt fysisk morgentræning målrettet sejlsport.

Succesen skyldes flere års målrettet og ambitiøs indsats af vores ungdomsafdeling. Dette kombineret med Allan Jørgensens ambition om at etablere egentlig sejlads på idrætslinjen har nu gjort det muligt, at vi i fællesskab kan løfte vores unge sejltalenter yderligere.

Se artikel i Helsingør Dagblad

Allan Jørgensen 2018-01-29_Helsingoer_dagblad_Idraetslinien

Som elev på idrætslinjen får man et 3-årigt sammenhængende udskolingsforløb (7.-9. klasse), som inkluderer disciplintræning to gange om ugen i skoletiden, træning i almen idræt med de øvrige elever på idrætslinjen, teoriundervisning i forbindelse med træning og øvrige fag samt Danmarks Idrætsforbunds Junioridrætslederuddannelse. Endelig er der den bonus, at man går i skole med andre, der satser på deres idræt.

Den nye udvikling muliggør et yderligere løft af det generelle træningsmiljø i ungdomsafdelingen, hvilket vil komme bredde-sejlere til gode og inspirere til mere sejlads. Snekkersten Skotterup Sejlklub Ungdomsafdeling ser frem til samarbejdet med idrætslinjen og DS om talentudviklingen.

Og ikke mindst glæder vores 6 unge sejlere sig usigeligt meget til at begynde i skole til august 2018. 🙂