x

Aftale mellem Helsingør Talent & Elite (HTE) og Snekkersten Skotterup Sejlklub (SSS)

Formålet med samarbejdsaftalen er at skabe et ungdoms talentudviklingsmiljø indenfor sejlsport i samarbejde med sejlklubberne:

Espergærde Sejlklub, Snekkersten Skotterup Sejlklub, Ålsgårde Surf og Sejlklub, Hornbæk Sejlklub, Nivå Bådelaug, Sletten Bådeklub og Helsingør Sejlklub.

Talentudviklingsmiljøet i forhold til morgentræningen etableres i samarbejde med Snekkersten Skotterup Sejlklub og placeres der, da det af logistiske grunde er bedst i forhold til udøvernes skolegang. Desuden har klubben den største andel af sejlere i Helsingør Talent & Elite samt den største gruppe af unge sejlere i Nordsjælland. Endelig er ambitionen om at skabe dette talentudviklingsmiljø afstemt med Dansk Sejlunion og Team Danmark.

Aftalen gælder foreløbigt for skoleåret 2018/19 og i praksis således:

• Morgentræning hver tirsdag og fredag i tidsrummet kl 07:00 til 09:45 med start 14. august 2018. Vi arbejder med 40 uger pr skoleår med 4 lektioner á 45 minutter. Så vidt det er muligt vil 20 af de 40 skoleuger foregå på vandet, resterende uger med relevant styrketræning et andet sted.
  • Snekkersten Skotterup Sejlklub vil varetage træningen via træneren/trænernes virke som konsulent i 40 skoleuger.
  • I samarbejdsaftalen indgår anskaffelse af følgebåd med trailer – investeringen deles imellem SSS og HTE, og det gør omkostningen til drift/vedligehold også.
  • Af sikkerhedshensyn skal der under træningen være en landvagt med følgebåd og VHF-kontakt med træner tilstede. Vedkommende låser klubben op/af, holder opsyn og hjælper til med praktiske udfordringer for sejlerne før og efter træning.

Aftalen handler bl.a. om:

• Klubben/træneren skal i samarbejde med HTE være med til at sikre, at flest mulige talenter fra 7. klasse til endt ungdomsuddannelse indenfor disciplinen sejlsport tilbydes en plads på skolen, således at de største talenter får morgentræning – i.e. træningen skal tilrettelægges optimalt i forhold til udøveren.
  • Ansøgningsfrist til Idrætslinjen for skoleåret 2019/20 er den 4. januar 2019, og til Helsingør Eliteidræts Akademi den 1. marts 2019.
  • Træneren skal i forbindelse med kommunens status som Eliteidrætskommune respektere samarbejdet med Dansk Sejlunion og Team Danmark. Udøvere, der er udtaget til landshold, skal deltage i deres samlinger og Team Danmarks koncept vedr. sportsmedicinsk behandling, fysisk træning, sportspsykologisk træning – og sportsernæring skal respekteres.