Godkendt af Dansk Sejlunion som ungdomsvenlig sejlklub

Snekkersten Skotterup Sejlklub er én af Danmarks hurtigst voksende sejlklubber. Vi i ungdomsafdelingen er stolte af at kunne engagere mere end 30 unge junior sejlere i alderen 8 til  25 år med en rigtig sund fritidsaktivitet, der gi’r sammenhold, engagement og fantastiske erfaringer for livet. Vores motto er: ”Unge på havet; erfaring for livet”.

Vores sejlklub har i mere end 60 år kunnet tilbyde unge mennesker fra lokalsamfundet seriøs sejlsport med sociale og sportslige visioner, og vi er dygtige til at gi’ de unge sejlere selvtillid og formidle sejlerkundskaber; både til de unge der sejler i teams og til dem, der sejler i énmandsjoller.

For at kunne fastholde vores mest erfarne teenage sejlere, der nu er ved at vokse ud af Feva jollerne, som de har sejlet i igennem de sidste sæsoner, kan vi nu tilbyde en større jolle-type, nemlig den udfordrende og hurtige 29er jolle. En nødvendig rekruttering, idet vores nuværende både ikke med fordel kan sejles af teenagere, der vejer ca. 65-70 kg/person. Dertil kommer at flere af vores optimistsejlere venter på at komme til at sejle Feva jolle.
Vi er glade for at kunne registrere, at vi (sæson 2013/14) har kunnet fastholde alle medlemmer i teenage gruppen de seneste 15 måneder, hvilket især skyldes, at der er et stærkt kammeratskab og socialt netværk i gruppen.  Vores succes skyldes også, at vi har kunnet tilbyde de unge sejlere tidsvarende både.

De unge menneskers engagement og deltagelse i kapsejladser har ført til en række rigtigt gode resultater herunder:

• 1 Feva jolle deltog i DM i Rungsted i 2012 og opnåede 8. plads
  • 2 Feva joller deltog i DM i Aabenraa i 2013, og opnåede en 3. og 5. plads.
  • Vores 5 Feva teams har i alt været repræsenteret i 12 nationale stævner i 2012 og 2013
  • 4 Feva joller (8 af vores sejlere) deltog i Sjællandsmesterskab i både 2012 og 2013

Vi er dermed den sejlklub i Danmark, der er repræsenteret med flest joller til de største Feva stævner i landet.

Vi glæder os til kommende stævner, nu også med 29’er jollen, som er blevet meget udbredt og populær.