Niels gik bort den 15. maj 2021 efter lang tids sygdom. Vi ”gamle” medlemmer af sejlklubben kendte Niels som én, der kunne trimme en sejlbåd rigtigt – ligegyldigt, om det var en stor sejlbåd eller en optimistjolle. I flere år stod Niels for træningen af sejlerne i ungdomsafdelingen, han havde sin egen finurlige og pædagogiske facon – og timerne i klubhuset og på vandet forløb altid med en vis portion justits og også sjov og ballade. Her en lille oplevelse fra en sejlerlejr: en ung opti-sejler råbte ”den her l….båd vil ik’ sejle i det her l….vejr”….. Niels kaldte ham ind til jollebroen, steg ned i optimistjollen med hele sin længde og alle sine kilo – og båden sejlede som en drøm. Her blev det til undervisning i trimning og at lægge vægten rigtigt.

Niels var en naturbegavelse i mange henseender, altid hjælpsom, og han udviste stor empati med omverdenen. Han vil blive savnet.

Fotos: Flemming Hansen

På vegne af Snekkersten Skotterup Sejlklub / Per & Elisabeth Reinholdt

Bisættelse 25. maj 2021 – flaget fra halv til hel på havnen.