Havnefesten 2016
30. juni 2016
De første SUP’er “frigivet”
8. juli 2016

Optimist-clinic-trænings-lejr

Vi har i år fået en unik mulighed for at afholde en optimistjolletræningslejr (Optimist Clinic) en uge i sommerferien. Træningslejren bliver ledet af en af Europas bedste optimistjolletrænere, Cyrill Auer fra Schweitz, i samarbejde med lokale erfarne trænere. Lejren bliver fysisk afholdt i Snekkersten Skotterup Sejlklub (SSS) og er et samarbejde mellem Snekkersten Skotterup Sejlklubs ungdomsafdeling og ungdomsafdelingen i KDY Rungsted.

Se billeder og videoer

Vores mål med træningslejren er at give sejlerne et løft fra det niveau de er på i dag, for dermed at accelerere sejlernes muligheder i kapsejlads. En uges intensiv træning med andre børn på samme niveau modsvarer ca. den mængde praktisk træning man når i egen klub på et helt sommerhalvår, hvor man træner én gang om ugen.

Den daglige rytme vil være to træningspas og en kapsejlads. En normal dag kunne se ud som følger:

• 30 – 9.30 Teori på land
  • 30 – 12.00 Træning på vand
  • 00 – 13.00 Frokost
  • 00 – 13.30 Gennemgang af videooptagelser fra formiddag og yderligere teori
  • 30 – 14.30 Træning på vand
  • 30 – 15.30 Kapsejlads
  • 30 – 16.00 Debrief og opsummering

Dvs. fokuseret træning og tilhørende teori. Vi kan selvfølgelig ikke garantere vejret, hvorfor skema de enkelte dage vil variere i forhold til aktuelt vejr.

En vigtig forudsætning for en god og effektiv træningsuge er, at trænerne fokuserer på undervisning og ikke alt muligt andet. Vi forventer derfor, at forældre har mulighed for at hjælpe en smule. Rent praktisk vil forældre til et tilmeldt barn få tildelt enten én eftermiddags- eller formiddagsvagt, hvor forældre hjælper med at få både i vandet, være landvagt og stå for kaffe, frokost, kage, oprydning, rengøring osv.

• Niveau: Relativt øvede C-sejlere, B-sejlere og førsteårs A-sejlere
  • Sprog: Vores cheftræner Cyrill er fra Schweitz og undervisning er derfor på engelsk. Hjælpetrænere vil dog være danske og vil hjælpe med at oversætte, når det er nødvendigt
  • Antal deltagere: Maksimalt 20, da vi gerne vil sikre et højt niveau af læring
  • Antal trænere: Tre yderst kompetente trænere
  • Dato: Uge 27 dvs. mandag 4/7 til fredag 8/7 fra 8.30 til 16.00. Frokost mellem 12.00 og 13.00.
  • Pris: Det koster en del at få trænere på det niveau. Vi forventer derfor, at prisen bliver ca. 1.250 kr. per deltager.

Meld venligst tilbage, hvis ovenstående har interesse – så reserverer vi en plads. Er der pladser til overs inviterer vi også fra andre klubber, startende med de klubber som ligger tættest på i sundet.

Vi glæder os til at se jer.

Optimistjolleafdelingerne i SSS & KDY