Det er en helt ny jolletrailer og alle joller er pudset, poleret og 100 % klar til turen til Italien. Set fra venstre – Anna Vølund Stahl, Frederik Melbye, Kristoffer Stahl, Annabell Valeur Olsen, Marius Melbye og Jonathan Weimann.

Torsdag den 24. marts 2016 stiller den lokale Snekkersten Skotterup Sejlklub til start med 6 talentfulde optimistjollesejlere i verdens største kapsejlads for en enkelt jolleklasse. I 2012 opnåede regattaen ’Lake Garda Optimist Meeting’ Guinness rekorden for flest deltagende sejlere med hele 1055 startende optimistjoller. I år er det 34. gang, at denne regatta afholdes, og det forventes at lige under 1000 deltagere fra 30 nationer stiller til start. Danmark er den 4. bedst repræsenterede nation med 45 deltagende sejlere – lige efter Tyskland, Italien og Sverige.  De 6 sejlere fra Snekkersten Skotterup Sejlklub har forberedt sig grundigt til denne tur til Gardasøen i Italien. De har sejlet og trænet igennem hele vinteren, selv i snevejr, så der er ingen tvivl om, at de unge sejlere glæder sig til denne tur.

Udstyret er også helt i top. De lokale sponsorer, Jyske Bank, Danbolig, Helsingør-Snekkersten Rotaryklub og Restaurant Hos Poul har sammen med det lokale sejlloft på Helsingør Nordhavn Onesail bl.a. sørget for, at alle 6 optimistjoller har splinternye sejl fra Onesail, når de stiller til start i Italien. ”Det giver lidt ekstra selvtillid at sejle med det samme sejl, som vandt VM i 2015 for optimistjoller” siger Frederik Melbye, som er en af de unge sejlere fra Snekkersten. Martin Bjørk-Olsen, formand for ungdomsudvalget i Snekkersten Skotterup sejlklub, udtaler: ”Det har været en utrolig positiv oplevelse at se, hvor stor opbakning der er til de unge mennesker, når vi har taget kontakt til vores mangeårige sponsorer og det lokale erhvervsliv”. De 6 sejlere skal ydermere deltage i en fælles dansk træningslejr, som starter søndag den 20. marts og varer i 3 dage. Her er det nogen af Danmarks bedste optimistjolletrænere, som giver alle de danske børn det bedste udgangspunkt for at klare sig godt, når det første startskud lyder.

Vi er omtalt i Helsingør Dagblad 18. marts 🙂

Og i Nordsjælland 21. marts

Snekkersten Skotterup Sejlklub stiller til start i verdens største optimistjolle-regatta.

Gardasøen i Italien

Ungdomsafdelingen i Snekkersten Skotterup Sejlklub skal af sted til 34´ Lake Garda Optimist Meeting og derfor har Restaurant Hos Poul arrangeret en støttemiddag, hvor en del af overskuddet går til at hjælpe de unge sejlere. Det er især transporten af 6 optimistjoller med udstyr, som koster mange penge  –  vi takker mange gange for støtten, som gør en stor forskel for de unge sejlere.

På søndag 13/3 pakker vi vores trailer og tager af sted. Her vil vi tage et stort opsat billedet af alle børn og deres joller, hvor man tydeligt kan se, hvem som har sponsoreret børnene, inden de tager af sted.

Kære gæster ved arrangementet hos Poul den 29. februar 2016

På vegne af de unge sejlere, som skal til Italien om 3 uger, vil jeg meget gerne takke for jeres støtte og opbakning i går til vores arrangement på
Restaurant Hos Poul. hosPoulLogo

Jeg håber at både mad og stemning levede op til jeres forventninger. Det blev til hele kr. 4.500,- som kommer til at give de unge mennesker et stort og flot ”skub” til Italien.