Mandag aften afholder SSS aftenkapsejlads for kølbåde. Gæster fra naboklubberne er selvfølgelig velkommen.

Årets første sejlads er første mandag i maj måned, sidste sejlads er i september. Sejladserne afholdes lige udenfor Snekkersten Havn på bane med 5 fast udlagte bøjer.

Tilmelding er ikke nødvendig, man møder bare op på startlinien.

Der er to starter:

1. løb de langsomme både

2. løb de hurtige både

Varselssignal for løb 1 tilstræbes afgivet 18:40. Varselssignal for løb 2 er kl. 18:55. Det er en god idé, at deltagere holder sig nær dommerbåd for at følge skud/horn og flagsignaler.

Fra første sejlads efter 15. august tilstræbes varselssignal afgivet hhv. kl. 18.10 for løb 1 og kl. 18.25 for løb 2 (tidligere mørkt).

Points for kapsejlads er “Strafpoints”, jo lavere points jo bedre. En førsteplads giver 1 point – en 10. plads giver 10 points. Points for samtlige mandagssejladser lægges sammen med fradrag af de to dårligste resultater, ofte en ikke-deltaget sejlads, som giver højeste points. Er der 10 deltagende både, giver en ikke-deltaget 11 points.

Normalt vil det være muligt at få resultatet af aftenens sejlads samme aften i klubhuset.

Ved sæsonslut kåres den bedste båd sammenlagt på årets mandage, altså den båd med laveste points.

Efter sejladserne mødes vi i klubhuset over en kop kaffe/øl og en ostemad.

Første båd i havn laver kaffe og smører madder.

Ostemadder sponsoreres efter tur af de forskellige både.

Der er ikke valgt galleri eller galleriet blev slettet.