Kom til Sct. Hans på havnen!
19. juni 2023
Kom op hjælp med at gøre klar til havnefesten!
4. august 2023

Unge sejlere fra Snekkersten optaget på udviklingslandsholdet… bruttotruppen til OL!

Trods flotte resultater hidtil kræver rejsen mod OL at resultaterne fortsætter. Og det kræver godt udstyr. Derfor: Støt de dygtige unges vinderchancer med midler til nye sejl.

Mange vil tænke, at de ca. 35.000,- der er behov for nemt ”burde kunne skaffes”.

Men det haster. Sejlene skal indkøbes inden 1. juli, og derfor HAR VI BRUG FOR AT REJSE DISSE MIDLER. NU!

Vi vil til Sct. Hans festen lave en stand (en 49ér) der er forsynet med skilte og opfordringer, og unge sejlere. Vi opfordrer dig til at sende en MOBILE PAY på det, du nu har lyst til at støtte med. 500,-? 1000,-? Eller mindre. Al støtte er velkommen!

Allerede nu har vil lavet en ”boks” i klubbens MOBILE PAY (480058), så kommer du ikke på havnen Sct. Hans aften, så må du meget gerne overføre dine støttekroner allerede i dag.

For nylig samledes et stærkt SponsorUdvalg i klubhuset med henblik på at støtte ungdomsgruppens helt store talenters mulighed for at nå helt til tops i verdens hårdeste konkurrencefelter. Ikke mindst OL!

De to ”fyrtårne” og rollemodeller der er udtaget til udviklingslandsholdet – Gustav og Frederik – præsenterede drømmerejsen de har sat kursen mod. Mange uhørt stærke internationale resultater er trods deres meget unge alder (19 år!!!) allerede i hus, men rejsen fortsætter mod nye højder, og det er her sponsorudvalget for alvor skal i arbejdstøjet.

Baggrund: Som alle der er tæt på Snekkersten Havn og Snekkersten Skotterup Sejlklub ved, så har ungdomsafdelingen i nogle år opbygget et helt enestående olympisk træningsmiljø, med en stor gruppe 29er-sejlere og pt. to 49er-besætninger, der snart udvides med en tredje. Danmarks bedste trænere arbejder med de unge, og de dygtigste af sejlerne, der udskiller sig fra bredden, træner de mindre erfarne. Rigtigt flot, og resultatet er et stærkt klubmiljø, et stærkt kammeratskab, en stærk klubånd som mange – nærmest alle – andre sejlklubber ser misundeligt på. ”De har gang i noget helt fantastisk i Snekkersten…”

Klubben er på fornem vis lykkedes med således at satse på både bredde og topsejlere. Denne historie er unik og Helsingør Kommune har engageret sig på flere måder, og sågar også støttet økonomisk. Og denne historie er så stærk, at det kombineret med stor personlig indsats omkring søgning af fondsmidler er lykkedes at skaffe nye konkurrencedygtige både… senest med tilgang af to 49ére, jollesportens Formel 1. Og sandelig er der også skaffet midler til følgebåde og meget andet grej. Flot gået!

Længere sigt… her skal de tunge sponsorer i spil

Sponsorudvalget fik som nævnt en fornem præsentation af Gustav og Frederik vedr. den længere ”rejse”, deres ambitioner, planer og de dertil hørende investeringsbehov. Flot præsentation. Imponerende, at drengene rummer dette midt i eksamenstiden, hvor studenterhuen skal på lige om lidt.

Rejsen bliver spændende og lang. Mange trin skal tages. Sabbatår fyldes 100% op med træning og internationale konkurrencer. Rejsen der har et mellemtrin i 2026 med OL-udtagelse, og med kulminationen mod OL-deltagelse i 2028 bliver selvklart ganske bekostelig. Her vil sponsorudvalget kontakte en række store virksomheder og lægge en finansierings plan der kan få det hele til at gå op. (ideer og kontakter til relevante virksomhedsledere er meget velkomne)

Gør en god gerning og få dit navn på SponsorSøjlen

Alle kan sponsere de unge sejlere. Private og virksomheder. Alle sponsorer (der bidrager med over 1000,-) vil få deres navn på Sponsor Søjlen der placeres tæt ved klubhuset. (NB: Skulle du helst være fri for denne markering, så sig gerne til ifbm. dit bidrag)

På klubbens vegne, STOR tak for jeres bidrag

Søren Dolriis

(Sponsorudvalg: Peter Sørensen, Birgitte Bergmand, Niels Vestergaard, Peter Bøgkjær, Michael Melbye, Søren Dolriis

==========================================================

Fakta bokse-:

Snekkersten Skotterup Sejlklubs 49er hold Bradley – Melbye

Optaget 2023 på udviklingslandsholdet – bruttotrup til OL

International debut i 49er ved VM i Tyskland i juli

Deltager i Olympic Saling Week i Århus i august

Deltager i EM i Portugal i november

Deltager i alle træningslejre med landsholdet

Løbende grundtræning i Snekkersten Skotterup Sejlklub

Snekkersten Skotterups Olympiske udviklingsmiljø for unge sejlere.

Sejlerne træner flerårigt intensivt i jolleklasse 29er nationalt og internationalt. Herefter påbegyndes træning i den olympiske klasse 49er.

I SSS trænes de to grupper sammen for at udvikle et stort ungdomsmiljø.

Sejlerne er optaget på Helsingør Elite Idræts Akademi og går på Helsingør eller Espergærde Gymnasium i særlige sportsklasser, hvor der morgentrænes i sejlads ud over eftermiddagstræning.

Snekkersten Skotterup Sejlklub stiller klubjoller til rådighed for sejlerne, og forestår træning på tværs af flere klubber.

Til talent og elitemiljøet er der tilknyttet en fast trænerstab, der også følger sejlerne ved stævner i udlandet.

Værdigrundlaget i Snekkersten Skotterup Sejlklub

I Snekkersten Skotterup Sejlklub er vi meget tydelige på vores værdier som gennemsyrer alt ungdomsarbejdet.

• Vi ser sejlsport som en aktivitet, der skal være mulig for alle unge.
  • Vi ser breddearbejde og elite som en fælles stor ressource
  • Vi er ambitiøse på at have et stærkt socialt fællesskab
  • Vi er ambitiøse på at sejle rigtig meget – også internationalt