Den titel er der kun en halv snes af de mellem 200 til 250 danske sejlklubber, der kan smykke sig med, og opgraderingen er frugten af det ungdomsarbejde, SSSK har udført gennem mange år.

Det er Dansk Sejlunion, der optager den lokale sejlklub i hvad man med rette kan kalde de danske sejlklubbers superliga, og tirsdag eftermiddag ankom en delegation fra unionen med et diplom til klubledelsen som et bevis for dens nye status.

– Det er stort for os, for certificeringen betyder, at vi får opbakning til at det fortsatte arbejde med de unge talenter, der er i klubben, og det kan betyde, at sejlere fra Snekkersten Skotterup Sejlklub fremover i endnu større grad vil kunne dyste med eliten både nationalt og internationalt, siger klubbens ungdomsformand Michael Melbye.

Læs mere på ungdomsafdelingens side …..