Klubaftener 6 onsdage *VIDEO*
22. januar 2019
Show all

“UNDTAGELSEN” siger TAK

for indsatsen i forbindelse med foreningens hidtidige aktiviteter:

1. Konferencen på Konventum
  2. To udstillinger på Snekkersten Havn
  3. ”Redningen” på stranden i Skotterup
  4. Byvandringer i Snekkersten/Skotterup.

Det har været en stor glæde for Initiativgruppen at arbejde med projekterne og at kunne opleve den store opbakning, der viste sig ved en meget rost konference på Konventum, store besøgstal til udstillingerne og mere end 1000 mennesker, der var meget betagede af opførelsen af ”Redningen” på Skotterup Strand.

Uden jeres hjælp og velvilje havde vi aldrig kunnet gennemføre de nævnte aktiviteter, og det er vort håb, at I synes, at det har været umagen værd at være med til at markere 75 års dagen for redningen af de danske jøder i 1943.

Såfremt der kan konstateres et overskud, ønsker vi at anvende dette til et mindesmærke for redningen af de danske jøder i 1943.

En større dokumentation af hele projektet, der i øjeblikket er under udarbejdelse vil senere blive tilgængelig – herunder Helsingør Kommunes Museumsårbog for 2018.

Initiativgruppen i foreningen ”Undtagelsen”

Peter Kruse Thomsen       Rüdiger Jordt     Steen Hundevad Knudsen

Georg W. Busch               Jørn Duus Hansen     Kenn Mejdal Jeppesen