Sankt Hans fest søndag 23. juni
18. juni 2024

Mand overbord….  og op igen! onsdag den 21. august kl. 17-21:00

At sejle er at leve, og er man helt tryg ved at kunne håndtere alle situationer, så bliver nydelsen bare større.

I forlængelse af forårets ”teoretiske” aften om sikkerhed vil vi tage ud i vores egne både (og sejlklubbens 806ere) og træne at få en fysisk person ombord. Vi tænker at man (bedst) bør træne i den ”opsætning” som man normalt sejler… f.eks mand og hustru. Men skønnes dette for uoverskueligt kan man selvklart arrangere sig på anden vis. I må selv finde en person som ”falder” i vandet Måske er de ældste ungdomssejlere villige til at falde i vandet. Dansk Søredningsselskab vil være til stede og hhv. guide, hjælpe og dele erfaringer.

17:00 – 17:30                                Velkomst og briefing. Kort gennemgang af forskellige redningsmetoder. Fordelinger af mandskab på respektive både. Aftaler om                                                                   rollefordelinger osv.

17:30 – 20:00                                Praktisk træning med forskellige metoder og rollefordelinger. Øvelserne vil ske lige uden for havnen, hvis vejret tillader det.

20:00 – 20:45                               Opsamling, erfaringsudveksling mv. (Herunder indlæg fra Dansk Søredning).

I forbindelsen med opsamlingen vil sejlklubben sørge for grillpølser. Og fra sejlklubben vil der være en erkendtlighed til skipper på de deltagende både, hvis de er medlem af sejlklubben.

TILMELDING NØDVENDIG

Da vi har ulejliget eksterne kræfter, er det VIGTIGT at vi har overblik om der rent faktisk ER interesse for at deltage. Ved for lille interesse, så aflyser vi høfligt… og vender tilbage en anden gang.

Send en tilmeldings mail eller SMS til Karl Johan vedr. Mand over bord senest den 14. august.  Skriv gerne hvor mange du/I kommer og fra hvilken båd du ønsker at deltage i den praktiske øvelse. (andedam@privat.dk), 26571885

Venlig hilsen

Karl Johan Andersen