Sammensætning

Udvalget består af minimum 3 medlemmer. Det vil være en fordel hvis mindst ét medlem er motorkyndig. Udvalgsmedlemmerne vælges i forbindelse med det årlige medlemsmøde. Udvalget vælger en kontaktperson, som refererer til ungdomsudvalgsformanden. Udvalget skal være på plads senest 1. januar

Ansvar

Udvalget har ansvar for sejlklubbens følgebåde med tilbehør, således at bådene altid er i brugbar stand. Udvalget kan indkøbe materiel efter aftale med ungdomsudvalgsformanden. Udvalget er budgetansvarligt.

Opgaver

• Drift og vedligehold af samtlige følgebåde
  • Udarbejdelse af årsplan for udvalget arbejde i september
  • Udarbejdelse af et årligt budget for udvalgets og følgebådenes drift i september.
  • Udarbejde beslutningsreferat fra udvalgets møder
  • Forårsklargøring af såvel skrog som motorer.
  • Søsætning af bådene så de er sejlklare ved sæsonstart.
  • Løbende vedligehold gennem sæsonen.
  • Optagning af bådene ved sæsonafslutning.
  • Vinterklargøring af skrog og motorer.
  • Evt. service af motorer ved mekaniker.
  • Fastsætte retningslinjer for brugere af bådene, f.eks. introkurser, skrevne instruktioner m.v.
  • Sikre at brugere af bådene ved hvilken type brændstof/olie der skal benyttes til den enkelte båd.
  • Sikre at brugere af bådene ved hvem de skal henvende sig til hvis der observeres fejl og mangler.