Søndag den 28. maj 2017 for Feva XL, 29’er, Zoom 8, Tera og A, B og C-optimister.

Se flot omtale i bådmagasinet MinBaad.dk
Sejladsbestemmelser Jyske Bank Cup 2017. Stævnet er tænkt uformelt med fokus på at det skal blive en dag med god stemning, og gode kapsejladser med plads til både de mindre rutinerede sejlere og de mere øvede. Om eftermiddagen vil der blive plads til hygge hvor vi byder på lidt let mad og en is til sejlerne mens der slappes af efter dagens sejladser. Se mere på Aktiviteter Ungdom 2017.

Tilmelding på FaceBook

Kære alle brugere af Snekkersten havn.

Søndag den 28. maj afholder ungdomsafdelingen JYSKE BANK cup 2017, en af to årlige kapsejladser.
Jyske Bank Helsingør har i år valgt at firedoble sin støtte til dette stævne, hvilket vi er meget stolte over i ungdomsafdelingen. Stævnet betyder, at der vil være ekstraordinær meget aktivitet på havnen og i klubhuset fra kl. 08.00 om morgenen ind til ca. kl. 16.30 om eftermiddagen.

Der er i skrivende stund 64 joller tilmeldt vores stævne, hvilket er meget tæt på at sætte ny rekord for størrelse for en kapsejlads i Snekkersten Havn. De kommer fra hele Sjælland samt fra Sverige.
I år vil vi prøve et nyt koncept for vores kapsejlads, som vil gøre det mere tilskuervenligt.
Fra klokken 10.00 til kl. 14.00 vil der blive sejlet 3-4 almindelige kapsejladser ude på Øresund, hvor de bedste i hver kategori så kvalificerer sig til at deltage i kampen om medaljerne.

Der bliver så en sidste ”kapsejladsfinale” med start ca. kl. 14.30, hvor tanken er at startlinjen samt mållinje er imellem molehovederne i Snekkersten havn. Det kommer selvfølgelig an på vejr og vind på selve dagen, men vi drømmer om en finale omgivet af tilskuere på begge molehoveder.

Der er tale om 5 starter af 5 minutters varighed samt en ekstra opmærksomhed ved måltagning i tidsrummet 14.30 til 15.45.
I samme tidsrum vil kapsejladserne være livespeaket af den professionelle sejler Jesper Radich og vores egen Anja Melbye (Quarto) så alle på havnen kan følge med i hvem som sejler og hvilke regler som gælder mm.

Vi håber meget at havnens brugere vil bakke ungdomsafdelingen i Snekkersten Skotterup Sejlklub op i dette nye tiltag, som vi håber vil bringe folk til havnen for at få en god oplevelse tæt på hvad det vil sige at sejle kapsejlads.

På forhånd mange tak for jeres forståelse på dagen og kom endelig ud på molen og kig med.

Formanden for ungdomsafdelingen

Martin Bjørk-Olsen