Alment møde Fonden Snekkersten Havn

Lokation
Sejlklubben

Karl Johan Andersen og André Stokholm

Har du nogensinde sendt en nødraket til vejrs? Hvornår er det, at man bruger et nødblus? Siger MOB, AIS, DSC, PLB eller EPIRB dig noget? Har du beskæftiget dig med nødkommunikation, siden du måske tog VHF-certifikat eller duelighedsprøve?

Onsdag den 3. april 2019 inviterer Snekkersten Skotterup Sejlklub dig til en aften, hvor du hører om nødkommunikation og prøver at affyre nødraketter.

Som en del af Sejl Sikkert kampagnen sætter Søsportens Sikkerhedsråd rammerne for aftenens program.

Du vil blive præsenteret for et oplæg om nødkommunikation, og du vil få tips om, hvilke sikkerhedsmidler der er hensigtsmæssige i netop din situation. Der vil også være diskussion undervejs. Aftenen slutter af med at affyre nødraketter. Medbring gerne dine egne raketter, du har måske nogle liggende hvor udløbsdatoen er overskredet.

Da der kan være risiko for, at det er dig, der en dag falder overbord, er det en god ide at invitere dine gaster/med-sejlere til at deltage denne aften og give dem et grundkursus i nød-kommunikation.

Aftenen starter kl. 19.00, og vi forventer at være færdig ca. kl. 21.00.

Vi vil gerne vide, hvor mange, der deltager. Derfor skal du tilmelde dig/jer til Sejlerskolen senest den 31. martssejlerskolen@sssejlklub.dk og med oplysninger om hvor mange nødraketter du eventuelt tager med.