Dansk Sejlunion INFO
Sejl & Vind no 2
26. februar 2021

DS INFO *skærpede….

Skærpede restriktioner udbredes til hele landet

De skærpede restriktioner, der pt. gælder for 69 kommuner, udbredes til at omfatte hele landet fra i dag, onsdag den 16. december kl. 16, med virkning frem til foreløbigt 3. januar 2021.

De skærpede stramningerne indebærer følgende for idrætten:

• Alle indendørs idrætsanlæg – herunder klubhuse og klubbernes andre bygninger – skal holdes lukket. Undervisning, generalforsamlinger etc. kan således ikke gennemføres fysisk i perioden. Forbuddet gælder uanset, om man underviser et hold på over eller under 10 personer. Vi opfordrer til, at I gennemfører planlagte aktiviteter digitalt så vidt muligt.
  • Muligheden for at samle 50 børn og unge til og med 21 år er ikke længere muligt. Her gælder et forsamlingsforbud på 10 for alle uanset alder og formål.
  • Man kan fortsat gennemføre sejlaktiviteter udendørs, hvis forsamlingsforbuddet på 10 overholdes.
  • De skærpede retningslinjer betyder, at klubhuse som hovedregel skal være lukket, men at man kan benytte toiletter forudsat behørig rengøring og hygiejne, og at trænere kan hente udstyr i klubhuset til brug for udendørs træning mv.
  • Drives der spisested fra klubhuset, må dette i perioden kun foregå som takeaway.

Dansk Sejlunion opfordrer klubber og sejlere til at efterleve de nye bestemmelser. Det er muligt, at der kommer nye retningslinjer fra kulturministeriet og DIF. Vi vil på den baggrund informere yderligere, hvis det er nødvendigt.

Christian Lerche, Direktør i Dansk Sejlunion