Her kommer invitationen for 2016 …………………

oooooo

Snekkersten Skotterup Sejlklubs ungdomsafdeling inviterer til kapsejlads søndag den 6. september 2015 for C-optimister, B-optimister, A-optimister, Feva XL’ere og 29’ere.

Søndag, den 6. september 2015

for

C-optimist . B-optimist . A-optimist . Feva XL . 29’ere

Stævnet er tænkt uformelt med fokus på, at det skal blive en dag med god stemning, og gode kapsejladser med plads til både de mindre rutinerede sejlere og de mere øvede. Om eftermiddagen vil der blive plads til hygge hvor vi byder på lidt let mad til sejlerne mens der slappes af efter dagens sejlader.

Der sejles efter de i kapsejladsreglerne definerede regler inkl. Skandinavisk Sejlerforbunds og Dansk Sejlunions forskrifter. Desuden gælder “Tilladelse til kapsejlads uden krav om gyldigt klassebevis for Optimistjoller”.
Der er slæbested i havnen med mulighed at søsætte følgebåde fra landvejstrailer.

Sejlerne vil spise frokost på land. Sejlerne skal selv medbringe madpakke da der ikke er forplejning udover lidt let mad og en sodavand om eftermiddagen i forbindelse med præmieoverrækkelsen.  Det er ikke muligt at købe nogen forplejning i sejlklubben, men der er en Cafe på havnen Café Vitus.

Både optimister, Feva XL og 29’ere sejler på op/ned bane (samme bane, men forskudt topmærke). For at nå flest mulige sejladser, vil banerne blive korte. Antallet af joller i hver klasse vil afgøre antallet af starter. Nogle klasser starter muligvis sammen, fx Opti C+Opti B og Feva+29’ere.

Sejladsbestemmelser her og vil blive hængt op i sejlklubben.

Tilmelding:

Sker online nederst på sejlklubbens hjemmeside

Pris for deltagelse:

Optimistjolle:            125 kroner

Feva:                        250 kroner

29’ere:                      250 kroner

Seneste tilmelding er torsdag d. 3. september.

Program  6. september 2015:

Kl 08.00              Bureauet åbner for registrering

Kl 09.00              Skippermøde

Kl 09.55              Varslingssignal for første sejlads

Kl 15.00              Seneste tidspunkt for påbegyndelse af startprocedure

Baneleder og dommer: Erik Magius

Yderligere informationer:

Stævneleder Martin Løbel.

Mobil 27 22 62 37 eller email martin.lobel@yahoo.com

Tilmelding til DanBoligCup kapsejlads
Du bedes udfylde nedenstående formular med dit navn og adresse osv. I feltet båd/jolle skal du skrive din kategori:  Feva XL, 29´er, Optimist C, Optimist B eller Optimist A

SEND