2017 stemningsbilleder

VELKOMMEN

til Smakkelauget i Snekkersten Havn

Der er ikke valgt galleri eller galleriet blev slettet.

Traditioner – Tjære – Træskibe

Smakkelauget i Snekkersten Skotterup Sejlklub byder velkommen til traditionsrig sejlads i de stolte klinkbyggede smakkejoller langs Øresundskysten. Mange af smakkejollerne er desuden bygget af skibsbyggere i Snekkersten og Skotterup.

De prægtige smakkejoller i Snekkersten Havn er Bjah, Christian, Hejren, Kisser, Magda, Maren, Rita og Rosalina.

Du finder alle smakkesejladser samt andre programmer i området under nedenstående link:

Foreningen til Sprydstagens forevigelse –  www.sprydstagen.dk

Vores venner i Espergærde – www.smakke.dk

Sammenslutning af træskibe i alle størrelser – www.ts-skib.dk

På vores seneste årsmøde har vi valgt følgende repræsentation:

Oldermand: Mette Brask, Parallelvej 20A, 3070 Snekkersten, tlf 6058 1138, mettebrask@hotmail.com

Ceremonimester: Lisbeth Landmark, Stolbjergvej 23, 3070 Snekkersten, tlf 2021 3504, lisbeth@landmark.dk

Viceoldermand: Lotte Starck, Smidstrup Strandvej 119, 3250 Gilleleje, tlf 2032 9597, lottestarck@gmail.com

Viceoldermand: Dan Christensen, Peter Willemoes Vej 10, 3000 Helsingør, tlf 3095 3297, pickachrist@email.dk

Årsplanen 2016 i Smakkelauget

2. april Vi giver en hånd med ved Havnens arbejdsdag
30. april Standerhejsning
3. maj Første tirsdags smakkesejlads med grillaften i Snekkersten Sejlklub

Hver 1. tirsdag i måneden samles vi i Snekkersten til grillaften ca. kl. 20.00

Vi sejler fra Snekkersten Havn nedenfor Cafeen fra kl. 17.00 til ca. 19.30 – Alle voksne er velkomne, og er der plads, kommer du med. HUSK redningsvest.

7. maj Søsætning af de første joller
10. maj Årsmøde i Smakkelauget efter alm. Smakkesejlads tirsdag
17. maj Smakkesejlads med grillaften i Espergærde Havn
Hver 3. tirsdag i måneden samles vi i Espergærde Havn og holder grillaften fra ca. 20.00
24. maj Smakke kapsejlads tirsdag

Hver 4. tirsdag i måneden sejler vi kapsejlads. Starten går kl. 18.30 med startlinie mellem Kapsejlads bøje 5 og Mirasol med trekantbane Espergærde rød anduvningsbøje, kapsejlads bøje 4, kapsejlads bøje 1 (ved Snekkersten). Mållinie er samme som startlinie. Vejret bestemmer, om vi kan nå 2 gange rundt på trekantbanen.

5. juni Skotterupsejlads om Flügger Cup vi starter i Espergærde kl 10 – se sprydstagen.dk
14. juli kl 13-16 Store stranddag på Skotterup Strand med Smakkejolle trukket op på stranden
6. august Smakkeregatta ved Snekkersten Havnefest
20. august Sundtoldmarked i Helsingør, vi møder op med joller i Statshavnen